حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

خراسان رضوی یکی از مقاصد اصلی گردشگری مقاومت است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۷۴
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
  • ۱
خراسان رضوی یکی از مقاصد اصلی گردشگری مقاومت است
پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که در محل هتل ولایت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌ها برای توسعه گردشگری مقاومت، نحوه برخورد با گردشگرانی است که وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: اگر گردشگری مقاومت را شاخه‌ای از حوزه فرهنگی بپذیریم، با فلسفه و هدف دیپلماسی فرهنگی که آشناسازی دیگران با حوزه‌های مختلف و تمدن‌های بازمانده است بیشتر آشنا می‌شویم.

باغگلی گفت: ارتباط دولت‌ها با حوزه گردشگری ایران مطلوب نیست و نگاه‌های فرهنگی می‌تواند باعث افزایش ارتباطات گردشگری شود، ما باید به افزایش مراودات فرهنگی و افزایش استفاده از ظرفیت گردشگری کشور و به ویژه شهر مشهد کمک کنیم.

او ادامه داد: گردشگری مقاومت به عنوان جایگزین گردشگری جنگ تلقی شده، برای ما گردشگری مقاومت صرفاً حوزه جنگ نیست، زیرا حاکمیت ما اصلی‌ترین تلاشش برای نشان دادن مقاومت ایرانیان در طول تاریخ است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: اگر کارکرد گردشگری مقاومت را دسته بندی کنیم، هم در حوزه داخلی و هم خارجی کاربرد دارد. برای حوزه خارجی در دو دسته موافقان و مخالفان می‌توانیم برنامه ریزی کنیم. بسیاری از افراد خارجی دنبال تفاوت‌ها می‌گردند و لزوماً نباید دنبال ایجاد هتل‌های چند ستاره لوکس باشیم زیرا این تفاوت‌ها گا‌هاً ایجاد فضایی با ساده‌ترین حالت است.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی، نماینده سابق رهبری در سوریه اظهار داشت: گردشگری مقصدمحور است از این رو باید به ظرفیت‌های موجود در این حوزه اشراف پیدا کرد.

وی افزود: استفاده مستمر از ظرفیت‌های دانشگاهی و نیرو‌های جهادی میدانی می‌تواند به رشد و توسعه در زمینه اقدامات گردشگری مقاومت کمک کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: خراسان یکی از پایگاه‌های اصلی گردشگری با محوریت مقاومت است؛ حضور شهدای خراسان در دوران دفاع مقدس و شهدای فاطمیون در دفاع از حرم ظرفیت‌های بسیاری را برای خراسان و شهر مشهد به وجود آورده است.

وی در پایان گفت: چنانچه مقاومت در جامعه وجود نداشته باشد ادامه حیات به نحوی که موجب سعادت شود، ممکن نخواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
0
خراسان رضوی مخصوصا مشهداول جای عیاشی گردشگران عرب وعراقی ها بود الان افغانها باورود ماشین شخصی اضافه شدند همین افغانهایی که وزیرکشورقول خروج آنهاروازکشورداده بود واقعا متاسفیم ازمسئولین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->